SYKSYN 2022 OHJELMAA

Syksyllä 2022 olemme suunnitelmien ja käytyjen keskustelujen pohjalta saamassa Aurinkorannikolle useampia Kokoomuksen huippupoliitikkoja Suomesta.

Syksyksi olemme suunnitelleet seuraavanlaista ohjelmaa:

Ke 5.10 Naisten Lounas. Etänä Sanna Lauslahti, Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtaja ja ARK:n pj. Jukka Leskinen. Tästä lisää

La 15.10. Aurinko Golf El Paraison kentällä. Suojelijaksi on lupautunut kansanedustaja, eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kaj Mykkänen. Tästä lisää.

Illalla mahdollisesti Kaj Mykkänen pitää poliittisen katsauksen Poliittisenkeskustelutilaisuudessa myöhemminn ilmoitettavassa paikassa.

Su 16.10 Ylimääräinen vuosikokous. Aiheena uudet säännöt.

Su 16.10. Poliittinen keskustelutilaisuus, jossa alustajana Uudenmaanpiirin toiminnanjohtaja Janne Pesonen joka puhuu puolueen eduskuntavaalien vaalistartista. Etänä osallistuu kansanedustaja Ben Zyskowitz

Ma 24.10. Kirjaraati. Kirjana Björn Wahlroosin ”Kuinkas tässä näin kävi? Miksi maallamme ei ole malttia vaurastua?" Lisää tästä

La 29.10 Kaikki Laulaa. Lisää tästä

ke 2.11 Naisten Lounas. Alustajana Liisa Kuoksa-Jalonen

La 5.11 XXIV Vuosijuhla. Juhlapuhujana symbolitutkija, kulttuurivaikuttaja ja matka.opas Liisa Väisänen. Vieraanamme on myös kokoomuksen nouseva tähti, kyberturvallisuuden työelämäprofessori Jarno Limnell

Su 6.11. Poliittinen keskustelutilaisuus. Alustajana Jarno Limnell

Ma 20.11. Poliittinen keskustelutilaisuus. Alustajana kansanedustaja Pia Kauma

24-25. 11 Cadiz & Jerez matka. Ari Rehnfors kertoo matkan aikana poliittiseta kesästä ja syksystä. Lisää tästä

Ma 28.11. Kirjaraati. Kirja avoin.

Ke 30.11 Naisten Lounaan syyskauden päättäjäiset

Kevätkausi alkaa Kirjaraadilla 1.2.2023. Silloin meillä on etä-vieraana Mika Aaltola, joka kertoo uusimmasta  kirjastaan "Mihin menet Suomi? Pelon aika Euroopassa". Lisää tästä

Myöhemmin keväällä meillä on suuri ponnistus, kun teemme eduskuntavaalikampanjaamme. Mm. europarlamentaarikko Petri Sarvamaa ja Heikki Vestman ovat puoliksi jo lupautunut vierailemaan kevään aikana.

Puoluekokous 10.12.6.2022 Kalajoella

Kokoomuksen puoluekokous pidettiin 10.-12-6.2022 Kalajoella. Kokouksessa valittiin puoluejohto joka ei muuttunut edellisestä. Varapuheenjohtajaksi ehdolla oli istuvan johdon lisäksi Mia Laiho Uudeltamaalta. Hän sai hyvin ääniä, mutta ei tullut valituksi.

Puheenjohtaja Petteri Orpoa ei noussut kukaan haastamaan ja hänet valittiin yksimielisesti seuraavalle 2-vuotiskaudelle. Samoin puoluevaltuuston puheenjohtajaksi valittiin Heikki Autto ja varapuheenjohtajiksi Antti Häkkänen, Elina Valtonen ja Anna-Kaisa Ikonen.

Saimme myös säilytettyä tärkeän paikan yhä merkityksellisemmäksi käyvässä puoluevaltuustossa.

Edellisen puheenjohtajamme Matti Kairin kuusivuotinen kausi tuli päätökseen ja nyt paikkamme puoluevaltuustossa ottaa puheenjohtaja Jukka Leskinen.

Kiitämme sekä Matti Kairia menestyksekkäästä työstä yhdistyksemme edustajana että Uudenmaan piirin johtoa luottamuksesta paikallisyhdistystämme kohtaan.

Juuri seuraavalle kaudelle valittupuheenjohtajamme Petteri Orpo pitää kiitospuheensa
Ukrainan suurlähettiläs Olga Dibrova toi tervehdyksensä ja kiitti Ukrainaa kohtaan osoittamasta tuestamme. Kokouksen osanottajat antoivat seisten valtavat suosion osoitukset
EU:n parlamentin puheenjohtaja Roberta Metsola toi EPP:n tervehdyksen
Pidimme hiljaisen hetken poisnukkuneiden puolueen kahden suuren Ilkan, Ilkka Kanervan ja Ilkka Suomisen, muistolle. Ilkka Kanervalle luovutettiin ensimmäinen puolueen korkein huomion osoitus, Paasikivi-mitali
Puoluevaltuuston puheenjohtaja Heikki Autto piti kiitospuheensa.
Kokoomukssen uusi johto kukitettuna
Nuorten yhdistysten aloitteet olivat aika radikaaleja

Ukraina-malja Paavo Tanskaselle.

ARK:n hallituksen kevätkauden päättäjäiset huipentuivat 25.04.2022 Paavo Tanskaselle luovutettavaan Golfkiertopalkintoon.

Aurinkorannikon Kokoomuksen kunniajäsenet Pekka Kivelä, Sakari Pekkarinen ja Olavi Hannuksela ovat lahjoittaneet Ukraina-maljan yhdistyksen golftapahtumiin liittyvän erikoispalkinnon. Palkinto jaetaan jatkossa vuosittain Ruiskukkagolfin yhteydessä.

Palkinnon perusteena voi olla pitkäaikainen golfharrastus, aktiivinen osallistuminen järjestävän yhdistyksen toimintaan tai sykähdyttävien golfhetkien luominen.

Palkinnon saaminen ei edellytä kilpailun voittamista, pääpaino on osallistumisessa. Palkinto voidaan jakaa myös muissa eurooppalaista elämänmuotoa tukevilla perusteilla.

Ensimmäisen voittajan valitsee palkinnonlahjoittajat, sen jälkeen kilpailun johto.

Vallitsevista olosuhteista johtuen rohkeita ja uhrautuvia eurooppalaisten arvojen puolustajia kunnioittaen erikoispalkinnon nimeksi tulee Ukraina-malja.

Maukkaan ja runsaan  yhteisen AVEC-illallisen nautimme ravintola Lobo Negrossa.

Illan päätteeksi otimme vielä hallituksen yhteiskuvan.

Ukraina malja
Yhdistyksemme hallitus 2022. Kuvasta puuttuu hallituksemme jäsen ja golf-vasaavamme Timo Juhala

Kaikki laulaa"- tilaisuuden ideoinut Seppo Sirén oli silmin nähden tyytyväinen yhteislaulutilaisuuteen lauantaina 9.4.2022 Ravintola Kukossa.

Täydellistä, aivan fantastinen succé. Kolmisenkymmentä innokasta laulajaa kertoi yhdestä suusta, että tätä täytyy syksyllä saada lisää. Bändissä Heikki Viinamäki, Kari Kaukinen, Jorma Ettänen ja Seppo Sirén. Järjestäjänä Naisten Lounaan Kirsi Ruotsalainen.

Hieno ja onnistunut tilaisuus kaiken kaikkiaan